BERINTERAKSI BERSAMA DR.MAZLAN MAT.

LAMAN BLOG INI DIKHASKAN UNTUK INTERAKSI ANTARA ANDA DAN DR.MAZLAN BIN MAT.SEGALA PERSOALAN KESIHATAN ANDA AKAN TERJAWAB........


KAMI ADALAH PAKAR RAWATAN LUKA KRONIK MENGGUNAKAN ULAT.



Tuesday, November 2, 2010

Jangkitan/Luka Salur Kencing akibat Seks.

SOALAN;

Dear dr:

Kenapa berlaku pendarahan dan kesakitan semasa membuang air kencing selepas beberapa jam selapas berhubungan seks dgn suami saya?

Adakah ia berbahaya? Selain itu, saya juga menjadi semakin kerap membuang air kencing, tetapi setiap kali akan rasa kencing tidak keluar sepenuhnya.

JAWAPAN;

Hi Anne,

Keadaan ini boleh berlaku kepada mana mana perempuan selepas hubungan seks walaupun kadang kadang ianya menandakan bahawa ada jangkitan saluran kencing.Kesakitan semasa kencing selepas seks adalah disebabkan oleh saluran kencing yang teregang dan luka semasa kemasukan zakar suami.

Keadaan ini kadang kala ada kaitan dengan keadaan anda yang belum bersedia untuk penetrasi zakar dan keadaan cairan pelinciran vagina yang belum cukup untuk penetrasi.

Saya mencadangkan agar anda cuba betul betul menghayati keseronokan hubungan seks ,merasai kenikmatannya dan jangan segan segan untuk meminta minta kepada suami semasa seks tentang apa yang anda mahu dia lakukan terhadap anda.

Bila anda rasa sudah bersedia untuk penetrasi barulah arahkan suami untuk melakukannya,untuk anda semasa penetrasi cuba legakan kemutan vagina anda,bertenang dan cuba hayati betul betul keseronokan seks yang bakal menjelma.

Pastikan juga Anne membuang air kecil sebelum dan selepas hubungan seks untuk memastikan jika ada kuman yang termasuk kedalam salur kencing semasa seks akan dikeluarkan semula.

Jika masalah ini berterusan saya mencadangkan agar Anne jumpa doktor untuk ujian air kencing bagi memastikan ada jangkitan atau tidak ,jika ada maka antibiotik diperlukan.

TQ

No comments: