BERINTERAKSI BERSAMA DR.MAZLAN MAT.

LAMAN BLOG INI DIKHASKAN UNTUK INTERAKSI ANTARA ANDA DAN DR.MAZLAN BIN MAT.SEGALA PERSOALAN KESIHATAN ANDA AKAN TERJAWAB........


KAMI ADALAH PAKAR RAWATAN LUKA KRONIK MENGGUNAKAN ULAT.



Wednesday, April 9, 2008

Cecair putih selepas seks.

Soalan:
Saya sering keluar cecair putih seperti susu…selepas melakukan sex bersama suami.Adakah ianya bahaya kpd saya ?

Jawapan:
(Saya beranggapan bahawa cecair putih itu keluar dari kemaluan puan dan bukannya dari buah dada)

Biasanya jika tidak disertakan rasa kegatalan,sakit atau bau busuk maka ianya tidak bahaya.Kemungkinan besar cecair putih seperti susu yang keluar dari kemaluan selepas hubungan seks itu ialah lebihan air mani suami.

Air mani biasanya berwarna putih pekat atau putih jernih semasa cair dan kekuning semasa kering.

Keadaan ini adalah normal,lebih kurang 20% air mani biasanya akan melimpah keluar bila kemaluan suami ditarik keluar.Ini juga tidak mempengaruhi keberangkalian puan untuk mengandung jika puan ada niat ke arah itu.

Kadang-kadang lebihan air mani juga akan keluar keesokannya tetapi bau yang terhasil akan lebih hanyir dan kuat.Warnanya juga akan menjadi putih pekat.

Jika cecair putih seperti susu yang puan maksudkan keluar dari puting buah dada,maka ianya juga tidak merbahaya tetapi memerlukan pemeriksaan lanjut dari doktor untuk memastikan yang hormon Prolaktin yang berfungsi untuk pengeluaran susu tidak tinggi secara yang bukan semulajadi.Hormon Prolaktin yang tinggi akan mengganggu kesuburan dan peluang untuk kehamilan.

Harap puan berpuas hati.

TQ.
Dr.Mazlan Mat.

No comments: